افضل بديل لويسترن يونيون بعد ايقاف جوجل التعامل معها لإستلام أرباح أدسنس

افضل بديل لويسترن يونيون western union بعد ايقاف جوجل التعامل معها لإستلام أرباح أدسنس

بعد قرار شركة جوجل الاخير بإيقاف التعامل من ويسترن ينيون فبدا الكثير من الشباب الذي يعملون علي الإننترنت بالبحث عن البديل لويسترن يونيون لإستلام الأموال من جوجل وارباحك من الإنترنت اذا اليك البدائل.

افضل بديل لويسترن يونيون بعد ايقاف جوجل التعامل معها لإستلام أرباح أدسنس
افضل بديل لويسترن يونيون بعد ايقاف جوجل التعامل معها لإستلام أرباح أدسنس


جوجل ادسنس مع ويستر يونيون

كانت شركة جوجل في الماضي تقوم ب الدفع للناشرين الذين يعملون معها عبر حوالات ويسترن يونيون وكانت هذه تشكل اسهل طريقة دفع بالنسبه لكل الناشرين في جميع انحاء العالم وكما نعلم الشركة لا تدعم الباي بال وعند قيامها بوقف التعامل مع شركة ويسترن يونيون شكل ذلك صدمه لكل الناشرين حيث كانت تعد ويسترن يونيون اسهل خدمة لإستلام الأموال من الادسنس عبر صرف حوالات الادسنس التي ترسلها الشركة عبر ويسترن يونيون من البنك العربي الأفريقي وبدا الجميع بالبحث عن بديل متاح اذا ماهو ماهو بديل ويسترن يونيون.

بدائل ويسترن يونيون لاستلام ارباح ادسنس

طريقة الشيك

الحساب البنكي

اذا ستناول كل بديل وسنشرح عيوبه ومميزاته و طريقة اضافته كطريقة الدفع الرئيسية في أدسنس لاستلام الأرباح من شركة أدسنس لاستقبال اي حوالة.

طريقة الشيك 

اقل مبلغ يمكن ان يصلك عبر طريقة شيك هو 100 دولارر وتصلك بعملة الدولار و يمكنك استلام ارباحك بواسطته.

مميزات طريقة الشيك

بالنسبة لمميزات طريقة الشيك انت لا تحتاج لحساب في البنك تستلم ارباحك بالدولار لايوجد له اي شروط حتي تسطيع استلام اموالك بواسطته من يوتيوب وادسنس.

عيوب طريقة الشيك 

اهم مشكلة في طرية الشيك هي عدم وصوله في بعض الاحيان بسبب سؤ خدمة البريد في بلادنا في بعض الاحيان يتعذر ايداعه في بعض الاحيان يرفضه البنك لذلك يعتبره العرب وسيله سيئه جدا ولذلك تعتبر من طرق استلام الحوالات المستبعده لادسنس.

كيفية اضافة طريقة دفع الشيك كطريقة اساسية في أدسنس


يعد الشيك بديلا ل حوالة ويسترن يونيون

اذهب إلي اعدادات حسابك  

اختر الدفعات

إضغط علي ادارة طرق الدفع

ادخل معلومات الطريقة

كتابة اسمك وعنوانك بالتفاصيل كما في البطاقة  والرمز البريدي

 واجعلها طريقة دفع اساسية ومن ثم اضغط حفظ

التحويل البنيك

اذا أهم بديل متاح للتعامل مع الشركة ووإيداع وإرسال واستقبال حوالات ويسترن يونيون واستلام الارباح هو التحويل البنكي اذا ستسالني الان ماهو بديل ويسترن يونيون لاستلام الارباح ويعد الافضل للعرب الاكيد هو البنوك وافضل هذه الحسابات المصرفية هو بنك مصر  او القاهرة.

مميزات التحويل البنكي

تحويل وارسال واستقبال الاموال بسهولة يعد البديل الافضل لخدمة western union لادسنس 

القدرة علي سحب اموالط بسهولة دون ان تقف في الزحام ويتم ذلك عبر البطاقة التي يعطيها لك البنك

وضع وترك اموالك في حسابك البنكي وسحبها في اي وقت

الحد الادني غير موجود خلال بضعة دقائق من الصراف الالي تستطيع سحب ارباحك بسهولة

طريقة اضافة الحساب البنكي في ادسنس

لجعل الحساب البنكي هو طريقة الدفع الاساسية البديله ل western union اذهب إلي اعدادات الحسب من اجل استلام حوالات ادسنس.
تقوم الان بادخال هذه البيانات إلى الحساب
معرف المستفيد
اسم صاحب الحساب
اسم البنك
رقم الحساب ولازم تاكيده
بعد ان تحدثنا عن ايقاف الشركة التعامل والدفع عبر ويسترن واهم بديل الان سنشرح ماهو افضل واهم البنوك لفتح حساب مصرفي مجانا.

طريقة فتح حساب بنكي في بنك مصر


التوجه الي اقرب فروع بنك مصر من اجل انشاء الحساب كل ماسيتم طلبه منك هو صورة البطاقة فقط وتقوم بكتابة عدة امضائات وملحوظة مهمه هنا يجب ان نقول للموظف ان يجعل الحساب يرسل ويستقبل العوملات الاجنبيه ايه الي بيميز البنك  عن غيرو مابيطلبش ضمان وظيفي اي حد فوق ال18 يقدر يفتح حساب ودي اهم ميزة هنا ويمكنك ايضا العمل بالحساب مع شركات الربح من الانترنت وهذا هو الحل الافضل بعد توقف التعامل مع ويسترن يونيوب من طرف الادسنس يجب  ان تقوم بدفع 50 جنيه مصاريف الحساب وإيداع مبلغ 1500 جنيه ومن ثم سحبه مره اخري حتي يتم تنشيط الحساب وتعامل الموظفين معك عند انشاء الحساب حيكون جيد بس يستحسن تروح بدري وهو افضل وسائل سحب ارباحك من أدسنس.

الان سنجيب علي اكثر الاسئله شيوعا 

هل لازم يكون عندي حساب بالدولار علشان خاطر اربطه مع أدسنس وهل لو عندي حساب بالمصري ينفع برضوا إننا نربطه مع أدسنس ؟


باختصار شديد مش لازم يكون عندك حساب بالدولار يعني لو عندك حساب بالدولار ينفع لو عندك حساب المصري برضه ينفع ولكن لو عندك حساب بالمصري قبل ماتربطه مع الادسنس الأول تكلم خدمة العملاء الخاصة بالبنك الذي سوف تتعامل معه وتسألهم يا جماعة الوضع واحد اثنين ثلاثة أنا شغال على اليوتيوب والمفروض إنه هيكون فيه فلوس من بر مصر الفلوس ديه تكون بالدولار هل ينفع إننا أستقبل الفلوس دي على الحساب بتاعي ولا لأ لو ينفع فستبدأ تربط الحساب البنكي بتاعك مع حساب أدسنس وما ينفعش البنك يقول لك تعمل إيه أو إيه الخطوات التي تستعملها أو إيه الإجراءات التي تستعملها علشان خاطر تقدر إنك تستقبل فلوس من بر مصر على الحساب بتاعك فا خلاصة الكلام سواء الحساب بتاعك بالمصري أو الحساب بتاعت بالدولار تقدر تستقبل عليه وتعتبره بديل ويسترن يونيون  مفيش أي مشكلة.

ايه الافضل  اعمل حساب بالدولار ولا بالجنية ؟


أولا الحساب الي بالمصري بيكون ليه مميزات وبيكون ليه عيوب الحساب إلي بالدولار نفس القصة ولكن لو حضرتك محتاج الحساب ده علشان خاطر أدسنس وعايزه يدعم السحب  بس يعني  أنت مش فارق معاك أي حاجة خالص غير إننا عايزين حساب مربوط مع أدسنس ويكون بديل ويسترن يونيون ونسحب عليه الفلوس بتاعتنا في الحاله دي انصحك تعمل حساب بالدولار ودا افضل بديل ويتسرن يونيون و بلاش تعمل حساب بالمصري علشان خاطر الرسوم بتاعت الحساب إلا بالدولار بتكون أقل من الرسوم بتاعة الحساب المصري.

كم الرسوم الي بتتخصم من الحساب البنكي الي بالدولار ؟


بناء على كلامي مع خدمة العملاء و بناء على كلامي مع أكتر من حد عنده حساب بالدولار أكد أن المبلغ الذي يخصم هو أربعة أو خمسة دولار في الحدود دي علي اي مبلغ.

كم الرسوم الي بتتخصم من الحساب البنكي الي بالجنيه ؟


الحقيقة بالنسبة لي الحساب الي بالمصريال رسوم و الفلوس التي بتتخصم  بيكون أكبر من الحساب الدولاري بكثير يعني في ناس اتخصم منها عشرة وفي ناس اتخصم منها خمسة عشر وفي ناس خصم منها عشرين

هل ممكن سحب أرباحي في الادسنس بالباي بال paypal ؟


اكيد لا طبعا خدمة باي بال غير مدعومة من الشركة الخاصة بادسنس لذلك لايمكنك سحب ارباحك عليه.

هل الاسم في الحساب البنكي لو عربي في مشاكل ولا لازم يكون انجليزي؟


في ناس كتير بسال هذا السؤال للاسف لانه اما يعمل حساب جديد الموظف بيرفض انه يكتبله الاسم بالانجليزي وبيكتبهوله عربي لانه عشان انجليزي لازم باسبور هل هنا فيه مشكلة لا مفيش اي مشكلة اهم شئ هو رقم الحساب والسويفت كود فقط ودول لو معاك يمكنك استخدامه ايضا و الحصول علي اموالك بسهوله من الادسنس و المواقع الاخري.

ايه سبب توقف جوجل التعامل مع ويسترن يونيون western union


الي هذه اللحظه السبب غير معرف ولكن نحن تناولنا  البديل الافضل ل ويسترن يونيون western western

وبنك مصر هو افضل بديل ويسترن يونيون.
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-